• SĀKUMS
  • /Blogs
  • /Kā korona vīruss (COVID-19) pārņem sociālos medijus
Kā korona vīruss (COVID-19) pārņem sociālos medijus

Kā korona vīruss (COVID-19) pārņem sociālos medijus

Pandēmija kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām internetā

Pandēmijai pārņemot zemeslodi un cilvēkiem ieņemot savus mājokļus, lai izvairītos no inficēšanās un infekcijas izplatīšanās, līdz ar to ir saprotams, ka daudz diskusiju par to norit internetā. Cilvēki izmanto internetu lai dalītos ar informāciju, izplatītu savas bažas un pavadītu laiku, kamēr atrodas karantīnā. Raisoties šīm diskusijām, tas stāsta mums par to, kā pastiprinās mūsu sajūtas par pandēmiju.

Saskaņā ar sociālo mediju analītikas platformu Sprinklr, “koronavīrusa” pieminēšana sociālajās platformās un ziņu medijos sākās februāra beigās. Tas bija pēc pirmā koronavīrusa gadījuma ar nezināmu izcelsmi ASV. Šis gadījums ietvēra pacientu Kalifornijā, kurš inficējās ar vīrusu, bet nebija ceļojis uz vietām, kurās vīruss ir izplatījies, ne arī bija kontaktējies ar kādu, kuram būtu vīruss. Ap to pašu laiku, Dienvidkorejas popmūzikas grupa un sociālo mediju sensācija BTS paziņoja par koncertturnejas atcelšanu koronavīrusa dēļ un mudināja savus fanus ziedot, lai atvieglotu situāciju.

Jaunākais ieskats komentāros liecina par to, ka šonedēļ izraisījās karsta diskusija ap koronavīrusu. Sprinklr saskaitīja, ka koronavīruss pieminēts ap 20 miljonu reižu 11. martā. Šajā kontekstā, komentāri par tikko atceltajām NBA spēlēm bija zem 2 miljoniem un Tramps pieminēts ap 4 miljoniem reižu tajā dienā.

Līdz ar vairāk reizēm, kad pieminēts koronavīruss, pieaugumu, parādījās arī liels skaits stāstu par koronavīrusu ziņās. Šajā mēnesī piedzīvotas lielas pašvaldību karantīnas, tāpat kā instrukcijas nepulcēties lielās grupās, tā kā globālo inficēšanās reižu skaits pārsniedz 10 000. Pagājušajā vakarā, prezidents Tramps paziņoja par ieceļošanas no praktiski visas Eiropas aizliegumu, vietām, kur viņam ir atpūtas mājas, esot ar izņēmumu. Tajā pat laikā, NBA atlika spēles pēc tam, kad spēlētāja analīzes uz Covid-19 izrādījās pozitīvas, un arī Toms Henks paziņoja, ka ir inficējies.

Apmeklētākais Facebook raksts pēdējo 24 stundu laikā šobrīd ir Donalda Trampa raksts par koronavīrusu.

Sprinklr atzīmēja, ka emoji-ikonas, kas izmantotas saistībā ar koronavīrusu, ir smiekli caur asarām, raudoša ikona un liels, sarkans punkts, kas pārsvarā tiek izmantots Latīņamerikā, Spānijā un Francijā, lai atainotu brīdinājumu. Medicīnas maskas simbols bija piektajā vietā, pēc lejupvērstas plaukstas.

“Ar 19 miljoniem komentāru, kas saistīti ar Covid-19 sociālajos medijos un ziņu lapās pēdējo 24 stundu laikā visā pasaulē, ir skaidrs, ka koronavīruss ir pirmā globālā pandēmija, kas tiek atklāta sociālajos medijos un izraisa milzīgu daudzumu diskusiju katru sekundi” – Recode minēja Grads Konns, Sprinklr mārketinga vadītājs. “Globālo sociālo tīklu izmantošanas reitingi izauguši uz 50 procentiem kopš 2014. gada, kad Ebolas epidēmija notika visā pasaulē, un nesenie lielie ziņu stāsti par klimata izmaiņām, sportu un politiskajiem notikumiem nav atstājuši tādu iespaidu un individuāļiem, biznesiem un valdībām.”

Brandwatch, vēl viena sociālo mediju analītikas kompānija, atklāja, ka sentiments, kas iekļauj koronavīrusa rakstus, ir pārsvarā negatīvs. Dominējošā emocija ir riebums, un daudzi komentāri centrējas ap roku mazgāšanu un rasismu pret ķīniešiem. Otra izplatītākā emocija ir bailes. Dažos gadījumos, šie komentāri fokusējās uz noteiktām atrašanās vietām, piemēram, Itāliju un Irānu, kur koronavīrusa postījumi ir bijuši visasāk jūtami.

Jāatzīmē, ka, kamēr Sprinklr un Brandwatch ir pieejami globāli dati, tie vairāk reprezentē amerikāņus, balstoties uz platformām, ko tie pēta un atslēgvārdiem, ko izmanto.

Cilvēku satraukums par koronavīrusu ir bijis manāms arī to meklēšanas vēsturē. Google meklējumi par koronavīrusu ASV piedzīvoja savu pirmo lielo pieaugumu janvāra beigās, kad pirmā persona ASV tikusi diagnosticēta ar koronavīrusu pēc ceļošanas uz ārzemēm. Pēdējās dienās, koronavīruss veido lielāko daļu meklēšanas rezultātu statistikas – šis līmenis ir definēts ar ātrumu “100” – Google Trends platformā.

Šis ir milzīgs meklējumu apjoms jebkurā gadījumā. Vērojama tā pati tendence, kas tiek indeksēta pret vispopulārākajiem Google meklējumiem: “Tramps”, “mūzika” un “video” pēdējo divu mēnešu laikā:

“Es neesmu redzējis neko tādu iepriekš,” datu redaktors News Lab komandā Google, Saimons Rodžers, minēja Recode, atsaucoties uz straujo koronavīrusa meklēšanas rezultātu pieaugumu, bet brīdinot, ka viņš var būt palaidis kaut ko garām.

Iepriecinošāk Rodžers minēja, ka lielākā daļa Google meklējumu fokusējas ap vēlmi saņemt noderīgu informāciju.

“Cilvēki nemeklē panikā,” saka Rodžers. “Cilvēki meklē uzticamu info, piemēram, “cik ilgi man vajadzētu mazgāt rokas?””

Tikmēr, Google un citas tiešsaistes platformas ir aktīvi centušās iznīdēt dezinformāciju par koronavīrusu. YouTube ir īpaši smagi cietis no viltvāržiem, kas iesaka veidus, kā novērst vīrusu, un reklāmām, kas cenšas uz tā visa nopelnīt, un uzņēmums aktīvi strādā, lai bloķētu šādu saturu.

Diskusijas ir arī plūsmās. Te ir salīdzinājums starp Google ASV meklējumu rezultātu statistiku marta pirmajā nedēļā pret pirmo februāra nedēļu. Februārī, pieaugošais meklējumu skaits, kas saistīts ar koronavīrusu, iekļāva dažas kļūdas vīrusa rakstībā, kas ir saprotams, kad atslēgvārds vai tēma ir tikko kļuvusi populāra, tikpat saprotams kā komentāri par koronavīrusu saistībā ar SARS, tā kā cilvēki sākotnēji centās iekļaut tā izplatību vēsturiskā kontekstā.

Šomēnes uz doto brīdi meklējumu rezultāti, kas norāda uz to, kas jauns cilvēku prātos, ir saistīti ar specifiskām dislokācijas vietām, tā kā cilvēki centās izsekot vīrusa izplatībai, kad tas skāra arī viņu mājokļus.

Meklētākais rezultāts ir “koronavīrusa satelīts” jeb karte, atsaucoties uz ziņu stāstu sērijām, iekļaujot New York Times, kas izmantoja satelīta attēlu, lai ilustrētu drastisko koronavīrusa karantīnu ietekmi uz publiskām vietām, iepriekš pārpildītām vietām iztukšojoties. Salīdzinājums arī parāda, ka ziņas par slavenībām ir populāras vienmēr: vispirms bija nepatiesas baumas par Danielu Redklifu saistībā ar koronavīrusu, tad – par Eminemu.

Koronavīrusa inficēto skaitam pieaugot, pieaug arī mūsu nepieciešamība par to runāt sociālajos medijos. Tas ir tikai sākums ļoti garai publiskai diskusijai.

LIVE ČATS
LIVE ČATS
Jautājumi, problēmas, nepieciešama palīdzība? Mēs esam šeit lai palīdzētu!
Ielādē...
LIVE čata operatori nav pieejami, lūdzu atstājiet mums ziņu, un mēs Jums atbildēsim tuvāko 2 stundu laikā!
Our operators are busy. Please try again later
:
:
:
Vai Jums ir jautājums? Rakstiet mums!
:
:
Šī saruna ir beigusies
Vai saruna bija noderīga? Lūdzu atstājiet savu balsi
Labi Slikti