Par ko domā tavi klienti? Viņu meklēšanas paradumi ir tavā acu priekšā
Ja tu tikai aplūko atslēgvārdus, ko cilvēki izmanto, lai kaut ko sameklētu, tu laid garām lielu daļu viņu patieso vēlmju. Šis raksts apkopo vairākas stratēģijas, kuras ikvienam būtu jāīsteno, lai kļūtu empātiskam, tādā veidā saprotot cilvēkus, kas atrodas otrpus meklēšanas lapām.
Paturi prātā šo teicienu: „focus not on being ranked, but on being thanked.” Tas nozīmē – veido savu saturu tā, lai taviem klientiem no tā būtu reāls ieguvums, nevis tikai labi reitinga rādītāji tev.
Komunicē ar cilvēkiem
Pirmais padoms ir tik pašsaprotams, ka to pat nevajadzētu nevienam mācīt: komunicē ar cilvēkiem. Kāpēc ar to jāsāk? Daudzi kampaņu plānotāji ir aizmirsuši par vienkāršu, cieņpilnu komunikāciju, kas palīdzētu izprast klientus, kā arī veidus, kā pārdot savu produktu vai pakalpojumu, tā vietā pazūdot visādu rīku un platformu jūrā, kas it kā parāda, ko cilvēki vēlas.
Mēs varam daudz mācīties no tradicionālā door-to-door mārketinga – kā klientu vēlmes tiek noskaidrotas ar vienkāršas sarunas palīdzību.
Ja tu nerunā ar cilvēkiem, tu nekad nezināsi, kāda ir lietotāju motivācija, kaut ko meklējot – tie būs tikai pieņēmumi, kas bieži var izrādīties kļūdaini.
Arī digitālajā pasaulē nedrīkst aizmirst par cilvēciskām attiecībām, kas vienmēr ļāvušas mārketingam efektīvi darboties.
Klausies cilvēkos, kad tie meklē
Lai atklātu to, kas slēpjas aiz vārdiem, ko cilvēki meklē, ir ieteicams pasēdēt blakus cilvēkiem, kad tie meklē internetā, iedrošinot viņus runāt līdzi tam, kas notiek viņu domās, kad tie meklē. Un ieklausies tajā.
Viens piemērs: SEO menedžeris bija klātienē, kad divi cilvēki meklēja padomus pārvākšanās procesam. Abi cilvēki atvēra to pašu „BuzzFeed” rakstu, taču bija vīlušies. Viens to nosauca par nederīgu, savukārt otrs – ka informācija būtu bijusi noderīgāka, ja tā tiktu sakārtota saraksta formā. Ja tev pieder atbilstošas nozares bizness, tev šāda informācija palīdzētu saprast, kādu saturu vēlas tava auditorija. Tas ir tas, kas tev būtu jārada.
Vēl interesants novērojums ir tāds, ka cilvēki pārsteidzoši bieži izlaiž pašus pirmos meklēšanas rezultātus. Piemēram, dažreiz cilvēks vēlēsies uzklikšķināt uz saites, kuras virsrakstā ir norādīts gads – pat, ja tas ir rezultātu pirmās lapas apakšā. Šāda informācija tev būs nepieciešama, lai radītu efektīvus virsrakstus.
SEO menedžeri bieži vien lieki iztērē laiku, cenšoties nokļūt pirmajā vietā starp meklēšanas rezultātiem, tā vietā, lai izprastu savu auditoriju.
Ļauj Google tev pateikt priekšā, ko cilvēki vēlas
Meklēšanas lapas arvien labāk sāk saprast, kādu saturu cilvēki vēlas un kādu saturu tie uzskata par nederīgu. Labās ziņas digitālajiem mārketinga speciālistiem? Meklēšanas lapas parāda to, ko tās iemācās. Mūsu uzdevums ir saprast, uz ko mēs skatāmies.
Šie ir daži veidi, kā meklēšanas lapas atklāj zelta vērtu informāciju, kas palīdzēs tev izprast, ko vēlas tava auditorija.
- Nosaki satura veidus, kādus cilvēki parasti meklē
Google, piemēram, bieži parāda veselu lērumu ar līdzīgu informāciju rezultātu lapā, balstoties uz to, ko cilvēki visticamāk meklēs saistībā ar šo jomu.
- Nosaki jautājumus, kurus cilvēki uzdod
Noteiktas jautājumu frāzes atklāj Google rezultātus, kas iekļauj sadaļu ar nosaukumu „people also ask”. Tas ir tuvākais paņēmiens prāta nolasīšanai, ko tu vari sasniegt.
Kad cilvēki atver tavu lapu, tev jānodrošina tas, ka viņi atradīs atbildes uz daudziem jautājumiem
Ja apmeklētājs ātri pametīs lapu, Google algoritms izlems, ka tavs saturs ir neapmierinošs.
Koncentrējies uz kvalitatīvu atbilžu sniegšanu. Kad tu būsi atklājis „people also ask” sadaļu meklēšanas rezultātos, tu varēsi saprast, kādu saturu radīt.
Nosaki vārdus, kas ir veiksmīgākie tavās apmaksātajās meklēšanas reklāmās
Ko tu varētu mainīt savas lapas meta aprakstos, lai līdzinātos veiksmīgo reklāmu saturam?
- Nosaki saistītus atslēgvārdus
Meklēšanas rezultātu lapas apakšā Google parāda populārus atslēgvārdus, kas izmantoti meklēšanā – tie daudz pastāsta par cilvēkiem, kas meklē pēc noteikta atslēgvārda.
- Nosaki sarežģītas tēmas, kuras tev vajadzētu uzrunāt
Ja tavs uzņēmums ticis iesaistīts strīdīgā tēmā vai tam ir pienākusi krīze, sliktākā lieta, ko tu varētu darīt, ir ignorēt to.
Piemērs: Airbnb. Kad uzņēmums tika iesaistīts rasisma skandālā, tas nekavējoties radīja saturu, iekļaujot radušos nelāgo situāciju un tās skaidrojumu, un pat reklamēja šo saturu. Viņi labi zināja, ka lietotāji meklēs informāciju par radušos situāciju, tādēļ pārņēma to savās rokās.
Vai tev tas patīk vai nē, cilvēki dzirdēs par tava uzņēmuma likstām. Tomēr izvēle ir tavās rokās: tu vari ļaut Google palīdzēt tev nokļūt priekšā satura vētrai, vai arī ļaut citiem radīt šo satura vētru, kas krietni bojās tavu reputāciju.
Bieži vien svarīgākā informācija ir tavu acu priekšā. Iemācies ieskatīties un ieklausīties.