SEO(no angļu valodas “Search Engine Optimization”), ir meklētāju programmu/dzinēju optimizācija. Tas ir darbību kopums, kas ir vērsts uz konkrētu mājas lapas un satura optimizāciju meklētājprogrammām, kā piemēram – Google, Bing, Yahoo, Yandex.. ar mērķi sasniegt labākas pozīcijas šo meklētāju rezultātos, rakstot konkrētu atslēgas vārdu vai terminu.
Kā tiek noteiktas pozīcijas meklētājprogrammā?
SEO optimizācijas darbības sevī iekļauj izmaiņu veikšanu mājas lapas struktūrā, saturā, atslēgas vārdos un citās ne mazāk svarīgās lietās(iekšējā SEO optimizācija), kā arī šobrīd svarīgāko – saišu izveidošanas veikšanu (ārējā SEO optimizācija). Visas šīs darbības ir nepieciešamas, lai meklētāju programmas roboti, spētu “nolasīt” (indeksēt) jūsu mājas lapu, uztvertot atslēgas vārdu atbilstību pašam mājas lapas saturam un izstrādātajam(kas bieži mainās) meklētājprogrammas algoritmam, kas novērtē jūsu mājas lapas kopējo stāvokli. Attiecīgi, ja robots uztvers optimizēto, vēlamo informāciju, jūsu mājas lapa tiks novērtēta augstāk meklētāja rezultātos.
Piemēram, ja jūs nodarbojaties ar kokmateriālu tirdzniecību, un cilvēki Google meklētājprogrammā meklēs – “nopirkt koka dēļus”, meklētājprogramma “atklās” mājas lapas, kas ir saistītas ar šo konkrēto atslēgas vārdu vai frāzi. Un protams, parasts lietotājs pārsvarā spiedīs uz to, ko redzēs TOP 3, jeb labāko rezultātu, ko meklētāja dzinējs ir piedāvājis. Ja jūs nebūsiet meklētāja augstākajās pozīcijās, visticamāk, klientu neiegūsiet un pārdot nesanāks.. – Bet tam visam ir arī risinājums – SEO optimizācija.
Kas ir nepieciešams lai mājas lapa būtu optimizēta un lietotājiem draudzīga?
SEO optimizēta mājas lapa ir raksturojama 3 īpašībās, tas ir – saprotams, tēmai atbilstošs un optimizēts saturs, lietotājiem draudzīga un sakārtota mājas lapas struktūra, dizains un ietekmīgs, dabīgs ienākošo saišu profils. Google novērtē kvalitatīvu mājas lapas struktūru un pēc iespējas labāku lietotāju pieredzi atrodoties un izmantojot Jūsu mājas lapu, lai atrastu atbildi uz savu jautājumu vai nepieciešamo pakalpojumu. Ir vērts padomāt par to, ko un kā lietotāji meklē Jūsu atslēgas vārdus un kā piedāvāt viņiem labāko risinājumu viņu jautājumiem.